פרסום באינטרנט מודל ppc

 

כאשר מדובר על פרסום באינטרנט יש כמה מודלים מגוונים של תשלום ואף כמה מודלים של פרסום באינטרנט בחינם אין כסף. פרסום באינטרנט הוא הרבה יותר רבגוני ואף מורכב משאר המדיות הפרסומיות בהן רוכשים שטטחי פרסום בתעריפים קבועים לדוגמה: שטח פרסום בעמוד אחורי של מגזין עולה תעריף קבוע ואילו שידור פרסום בפריים טיים עולה יותר מאשר שידור פרסומת טלויזיה באותו ערוץ רק באמצע תוכנית שהיא איננה פריים טיים. פרסום באינטרנט הוא כאמור מגוון וצורות התשלום בו הן רבות ומגוונות ומה שהכי חשוב לדעת הוא שכמפרסמים - זכותכם לבחור את אופן התשלום המתאים לכם. שלא כמו במדיות האחרות כגון ברדיו - שם יש מחיר מחירון וקובעים לך מראש כמה אתה צריך לשלם עבור פרסום של X שניות, פרסום באינטרנט מאפשר מקום רק לניהול משא ומתן עם בעלי האתר ולכן כדאי שתלמד את כל המודלים הקיימים בכדי שתוכל לנבל משא ומתן שיוביל לקמפיין בתנאים האופטימליים עבורך.

 

פרסום באינטרנט על פי כמות גולשים:

לכל אתר ואתר יש קהל יעד מסויים על פי אופי האתר כלומר אם מדובר על אתר חדשות עסקיות / חדשות כלכליות אז ברור שהגולשים יהיו אנשי שוק ההון, משקיעים, מנהלים פיננסיים וכיו"ב ואילו כאשר מדובר על אתר ספורט הגולשים יהיו חובבי ספורט, בעיקר גברים וכיו"ב. אבל מילת הקסם בפרסום וכולל פרסום באינטרנט היא היחס בין הצופים הנחשפים לפרסומת לבין התעריף אשר משלמים עבור שידורה. בכל מדיה אחרת תעריף שטח הפרסום נקבע ישירות מול כמות הצופים / מאזינים כלומר אם פירסומת משודרת באמצע תוכנית שהיא פריים טיים ויש לה רייטינג של מיליון צופים בבית ואילו תעריף שידור הפרסומת שם יעלה פי שניים ממשבצת פרסום באמצע תוכנית לה יש רייטינג של חצי מיליון צופים - זהו יחס ישיר אם כי איש אינו מבטיח קשר ישיר בין כמות הצופים להצלחת הפרסומת כלומר בין כמות הצופים לרווחים הכלכליים. זה שמיליון איש יושבים בבית ורואים תוכנית אשר בשיאה משודרת פרסומת לא מבטיח שמיליון איש יקנו את המוצר.

 

באינטרנט ניתן לרכוש שטח פרסום באינטרנט על פי כמות גולשים כאשר מדובר על אתרי תוכן ובעיקר על אתרים חדשותיים בהם יש כמות מאוזנת קבוע של גולשים.


פרסום באינטרנט על פי הצלחת הקמפיין:

פרסום באינטרנט כפי שצויין תחילה לא חייב להתנהל על פי המתכונת של תשלום עבור מספר הגולשים ישירות ויש כיום עוד מודלים של תשלום לבעל האתרעל פי מוד פי פי סי - כלומר תשלום על פי הקלקה. המפרסם מעלה באנר פרסומי באתר והוא משלם לבעל האתר לפי כמות ההקלקות במודל הזה של פרסום באינטרנט לא רק למפרסם אלא גם לבעל המדיה (בעל האתר) יש אינטרס שהקמפיין יצליח. בעל המדיה עושה כמיטב יכולתו לתת למפרסם תנאי פרסום אידיאליים של שיבוץ הבאנר במקום טוב, בשעות טובות או אפילו לאורך יום שלם וזאת בכדי להרוויח עבור הפרסום. פרסום באינטרנט הוא לא רק מודל אפקטיבי, יעיל יותר ומהיר יותר ביחס למדיות האחרות - פרסום באינטרנט הוא פרסום על פי שיטה הוגנת יותר!