כתיבה שיווקית

 

יש כיוםחברות רבות ואנשי מקצוע פרטיים המגדירים עצמם כמומחים לתחום של כתיבה שיווקית. כמובן שמי שיש לו מחלקת שיווק גדולה ובה מועסקים גם צוותי כתיבה שיווקית אינם צריכים לפנות לגופים חיצוניים והפניה אל גופים ואנשים פרטיים המספקים שירותי כתיבה שיווקית היא נחתלם של ארגונים קטנים וארגונים מתחילים אשר עדיין לא מפעילים מחלקות שיווק ענפות ו/או לא מחוברים למשרד פרסום מקצועי אשר ילווה את כל מערך הפעילות השיוקית / פרסומית שלהם. בחירת גוף או אדם חיצוני שיבצעו את העבודה של כתיבה שיווקית היא בחירה מאוד גורלית וחיבים לעשות זאת ביתר תשומת לב וביתר קפדנות. להלן כמה טיפים חשובים לחברית חברה או אדם לצורך כתיבה שיווקית.

 

כתיבה שיווקית - כמה שיותר ניסיון ככה יותר טוב:

כאשר אתם בוחרים חברה או אדם המספקים שירותי כתיבה שיווקית כמובן שחשוב לבחור בעלי ניסיון מוכח. לאו דווקא אנשים או חברות עליהם קיבלתם המלצות ממכרים ו/או בני משפחה אלא דווקא חברות אשר עבדו עם חברות מסחריות עליהן שמעתם. אם אתם נפגשים עם חברה המספקת שירותי כתיבה שיווקית ומנהל המכירות אומר לכם שהם בדיוק סיימו לעבוד על אתר של איזשהי אחברה מוכרת או הכינו חוברת לאיזשהיא חברה מסחרית ומדובר על חומרים שיווקיים שיצא לכם להחשף אליהם ולזהות שאכן מדובר על לקוחות קיימים ועל עבודה באיכות גבוהה - זו חברה שרוב הסיכויים שתהיה טובה גם בשבילכם. כאשר מדובר על כתיבה שיוקית לא כדאי לקחת סיכון עם כותבים צעירים, חסרי ניסיון או כתבים שיווקיים שפשוט לא כל כך הצליחו עדיין. כתיבה שיווקית אמורה לפתוח בפניכם דלתות חדשות ולא מדובר על עוד ניסוי - זה חייב לעבוד!


כתיבה שיווקית - כמה שיותר ניסיון בתחום הקונקרטי בו אתם עוסקים:

כאשר אתר בוחרים חברה או אדם פרטי שיעבדו על הערוץ השיווקי שלכם באמצעות כתיבה שיווקית עליכם לוודא שהם לא רק בעלי ניסיון והמלצות אלא שיש להם כמה שיותר ניסיון של כתיבה שיווקית בתחום העיסוק שלכם - כמה שיותר ניסיון קונקרטי ככה יותר טוב. יש הבדל בין כתיבה שיווקית לחברת הייתק לביןן כתיבה שיווקית לחברת ביוטק ולבין כתיבה שיווקית לתחום של מוצרי תינוקות ועוד ועוד. לכל תחום יש את עולם המושגים שלו וככל שכתב שיווקי צובר יותר ניסיון בתחום הזה כך הוא הופך יותר מקצועי.


כתיבה שיוקית - זול הוא לא בהכרח טוב!

היזהרו מהבטחות ל"כתיבה שיווקית במחירי רצפה" הזהרו מחינמים, מבצעים, הנחות ואחד פלוס אחד. זה לא אמור לשכנע אתכם להיפך, זה אמור להדליק נורות אדומות. כתיבה שיווקית היא שירות מקצועי וחשוב וההלחטות שלכם אינן צריכות ואף אינן יכולות להתבסס על כסף. כתיבה שיווקית נכונה ומקצועית היא היא זו שתפתח את הדלת לעסקאות חדשות, לשיתופי פעולה, השקעות זרות ורכישות מידיות של לקוחות קצה לכן זה לא המקום לחסוך בו אלא בדיוק המקום לקבל החלטה מקצועית גרידא.